گل آویز، گیاه محبوب آپارتمانی
نوشته شده توسط : شرکت پویاپرداز

فوچیا ، که با نام گل گوشواره نیز شناخته می شود ، گیاهی از خانواده گل عصر یا گیاه ساحلی است و یکی از محبوب ترین و زیباترین گل های آپارتمان های ایرانی است.

گلهای زیبای این گیاه در مناطق معتدل در تابستان و پاییز و در مناطق گرمسیری در طول سال آویزان و شکوفه می شوند. به دلیل گل های زیبا و رنگارنگ این گیاه ، در جهان بسیار محبوب هستند. این گیاه دارای 200 گونه مختلف از گیاهان ، درختان و درختچه های برگریز است. این گیاه دارای گلهای آویزان رنگی است که از اواخر بهار تا اواسط پاییز شکوفا می شوند و دارای برگهای سبز روشن هستند. پاهای بلند و باریک او خمیده و برخی نرم است.

گلهای آنها به رنگ سفید ، قرمز تیره ، آبی ، بنفش ، نارنجی ، زرد-سفید است و به نور کافی و شدید (اما غیرمستقیم) احتیاج دارند. معمولاً نیاز آبی آنها زیاد است (اما خاک را نباید از بین برد) و گل به شکل آویز (گوشواره) میوه های کوچک در اندازه های 5 تا 25 میلی متر است و به رنگ قرمز تیره ، سبز ، قرمز یا بنفش تیره است. میوه های آن حاوی تعداد زیادی دانه کوچک است.


گل نیلوفر آبی نیاز دارد:


روشنایی

این گیاه به نور زیادی احتیاج دارد و در مقابل خورشید مقاوم است ، اما مراقب نور مستقیم خورشید در اواسط روز باشید. اگرچه در تابستان 18 درجه مقاومت می کند ، اما بهترین دما برای این فصل 16 درجه است ، بنابراین رطوبت را در دماهای بالا فراموش نکنید. دمای مطلوب در زمستان به دلیل نیاز به 10 درجه استراحت توصیه می شود.



اب

نیاز آبی این گیاه با توجه به دما متفاوت است. در بهار و تابستان بهتر است دو تا سه بار در هفته آب آن را آب کنید ، از هفته گل یک بار از گیاه تغذیه کنید ، از اواخر تابستان و در طول زمستان تغذیه را متوقف کنید. این گیاه اغلب در طول سال شکوفا می شود ، به شرط اینکه شرایط مساعد باشد ، اما بیشتر گل های آن در بهار و تابستان است.

 این گیاه به دو روش قابل پخش است:

 دانه

بذرهای آن را می توان در فصل پاییز برداشت کرد و در بهار در خاک مناسب کاشت و با تنظیم آب ، دما و تغذیه مناسب می توان گیاه مناسبی بدست آورد.

 قطع کردن

انواع گلهای آویزان می توانند توسط ذهن پخش شوند. بهترین زمان برای کشت قلمه از اواسط تا اواخر بهار یا اوایل پاییز است. در مورد برش ، ما باید ساقه برگ دار را قطع کنیم - نه خیلی نرم یا شدید - زیرا هیچ نشانه ای از گل (یا جدا کردن گل) به اندازه 8-10 سانتی متر با یک چاقوی تیز وجود ندارد. از فشردن و آسیب رساندن به تنه خودداری کنید. سپس ذهن را در بستر با مخلوطی از خاک برگ و شن و ماسه و در مکانی با سایه اندک و دمای بین 15 تا 18 درجه سانتیگراد قرار دهید





:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: